Sociale Dienst Drechtsteden
Vacature nr. 8838

Bewindvoerder

Vakgebied
Sociaal
Soort dienstverband
Vast dienstverband
Opleidings­niveau
HBO
Standplaats
Dordrecht
Organisatie
Sociale Dienst Drechtsteden
Functietype
Advies/Onderzoek
Uren per week
24 - 27 uur
Maandsalaris
€3.359,- tot €4.811,-

Ben jij een ervaren beschermingsbewindvoerder. Ben jij besluitvaardig, overtuigend en vind jij zelfredzaamheid voor je klant belangrijk, solliciteer dan bij ons.Ben jij een ervaren beschermingsbewindvoerder. Ben jij besluitvaardig, overtuigend en vind jij zelfredzaamheid voor je klant belangrijk, solliciteer dan bij ons.

Landelijk is er grote vraag naar beschermingsbewindvoering. Ook in de regio Drechtsteden is dit merkbaar. De Sociale Dienst Drechtsteden heeft daarom, als uitbreiding op de dienstverlening rondom schuldhulpverlening, bewindvoering in eigen beheer. Zij richt zich daarbij uitsluitend op schuldenbewinden.

De Sociale Dienst Drechtsteden is een regionale Sociale Dienst en werkt voor zeven gemeenten in de Drechtsteden. Ons doel is de inwoners in de Drechtsteden te ondersteunen waar nodig in een volwaardig en zelfstandig bestaan. Dit doen wij binnen de 5 opgaves: Dienstverlening, Bestaanszekerheid versterken, Ontwikkelen naar werk, Zorgen voor ondersteuning en Bedrijfsvoering.

Als beschermingsbewindvoerder richt jij je op mensen die als gevolg van een problematische schuldensituatie niet meer in staat zijn hun eigen financiën te regelen. Je voert het beschermingsbewind van de cliënt uit met als doel om deze weer een stabiele financiële situatie te geven. Waar mogelijk bevorder je de zelfredzaamheid van de cliënt met als einddoel het zelf beheren van de eigen financiën.

Kortom, je bent verantwoordelijk voor het regelen van de dagelijkse uitvoering van beschermingsbewind. Dit doe je onder meer door:

  • Beheren, toezichthouden en verantwoordelijkheid dragen voor dossiers;
  • De financiële positie van de cliënt te beoordelen en betalingsregelingen te treffen;
  • Intakes te doen én verzoekschriften, bereidverklaringen en plannen van aanpak op te stellen;
  • Mee te denken over interne procedures en het voorstellen van verbeteringen;
  • Schriftelijke en mondelinge contacten te onderhouden met de cliënten, samenwerkende organisaties en rechtbanken;
  • Rechtbankzittingen bij te wonen en eventueel voorlichting geven aan samenwerkende organisaties;
  • Signaleren van overige problematiek en zo nodig overleggen met en doorverwijzen naar hulpverleningsinstanties;
  • Verstrekken van informatie over regelingen en voorzieningen;
  • Alle financiën te beheren.

Je bent sociaal, scherp én hebt verstand van zaken. Met jouw vaardigheden en mensenkennis weet je precies wat nodig is om je cliënten echt verder te helpen. Als bewindvoerder bij de sociale dienst beschik je over:

  • Een relevante hbo-opleiding (bijvoorbeeld Social Work, SJD, Rechten of Bedrijfseconomie), zie FAQ professionele bewindvoerders | Rechtspraak;
  • Aantoonbare ervaring in beschermingsbewind;
  • Kennis van stress sensitieve dienstverlening;
  • Kennis van sociale wet- en regelgeving;
  • Kennis van de sociale kaart van de regio Drechtsteden is een pré;
  • Zeer sterke communicatieve vaardigheden en efficiënt in gespreksvoering.
     

Daarnaast herken jij je in de volgende competenties: Plannen en organiseren, integer, vasthoudend, accuraat, inlevingsvermogen, stressbestendig en flexibel.

Een baan met betekenis én afwisseling: geen dag is hetzelfde. Je komt terecht in een betrokken team waar we samenwerken met hart voor de cliënt.  Een functie voor 24-27 uur per week. We bieden je volop ruimte om jezelf te ontwikkelen, een aantrekkelijk salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Kortom: een fijne werkomgeving waar jij het verschil kunt maken!

  • Een bruto maandsalaris van maximaal €4.811,- op basis van een 36-urige werkweek (Schaal 09, Cao Gemeenten), afhankelijk van opleiding, kennis & ervaring;  
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met de intentie tot een vast dienstverband;    
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit komt boven op je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit uit te laten betalen of in te zetten voor bijvoorbeeld het kopen van extra verlofdagen, de contributie van je sportvereniging (tot €400,-), de aanschaf van elektrische vervoersmiddelen of de verduurzaming van je huis; 
  • Een uitgebreid introductieprogramma en de ruimte en stimulans om jezelf continu te blijven ontwikkelen. 

Meer weten? Bekijk hier al onze aanvullende arbeidsvoorwaarden   

Wil je een maatschappelijk relevante baan en een verschil maken voor onze samenleving? Wacht dan niet te lang met reageren en solliciteer via onderstaande sollicitatiebutton,

Voor meer informatie kun je contact opnemen met werving & selectie via 078-7708030 of verantwoordelijk adviseur Kelly van Oosten, bereikbaar op 06-39621495. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Daniëlle Jansen op 06-36499138.

Iedereen die bij de gemeente komt werken moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. Dit geldt zowel voor medewerkers in vast dienstverband als voor stagiairs en uitzend- en inhuurkrachten. Deze kosten vergoeden wij. 

Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Waar kom je te werken?

De Sociale Dienst Drechtsteden is een regionale Sociale Dienst en werkt voor zeven gemeenten in de Drechtsteden. Ons doel is de inwoners in de Drechtsteden te ondersteunen waar nodig in een volwaardig en zelfstandig bestaan. Dit doen wij binnen de 5 opgaves: Dienstverlening, Bestaanszekerheid versterken, Ontwikkelen naar werk, Zorgen voor ondersteuning en Bedrijfsvoering.

In de opgave Bestaanszekerheid Versterken, bieden we perspectief, rust en mentale ruimte. Vanuit onze rol zetten we maximaal in op het voorkomen van doorbreken van inkomensonzekerheid, armoede en schulden. Dit doen we vanuit de afdelingen: Alblasserwaard, Dordrecht, Dordrecht-West, Zwijndrechtse Waard, Bewindvoering, Schuldhulpverlening en Uitkeringenbeheer.

Wat ga je doen?

Als beschermingsbewindvoerder richt jij je op mensen die als gevolg van een problematische schuldensituatie niet meer in staat zijn hun eigen financiën te regelen. Je voert het beschermingsbewind van de cliënt uit met als doel om deze weer een stabiele financiële situatie te geven. Waar mogelijk bevorder je de zelfredzaamheid van de cliënt met als einddoel het zelf beheren van de eigen financiën.

Kortom, je bent verantwoordelijk voor het regelen van de dagelijkse uitvoering van beschermingsbewind. Dit doe je onder meer door:

  • Beheren, toezichthouden en verantwoordelijkheid dragen voor dossiers;
  • De financiële positie van de cliënt te beoordelen en betalingsregelingen te treffen;
  • Intakes te doen én verzoekschriften, bereidverklaringen en plannen van aanpak op te stellen;
  • Mee te denken over interne procedures en het voorstellen van verbeteringen;
  • Schriftelijke en mondelinge contacten te onderhouden met de cliënten, samenwerkende organisaties en rechtbanken;
  • Rechtbankzittingen bij te wonen en eventueel voorlichting geven aan samenwerkende organisaties;
  • Signaleren van overige problematiek en zo nodig overleggen met en doorverwijzen naar hulpverleningsinstanties;
  • Verstrekken van informatie over regelingen en voorzieningen;
  • Alle financiën te beheren.

Wat neem je mee?

Je bent sociaal, scherp én hebt verstand van zaken. Met jouw vaardigheden en mensenkennis weet je precies wat nodig is om je cliënten echt verder te helpen. Als bewindvoerder bij de sociale dienst beschik je over:

  • Een relevante hbo-opleiding (bijvoorbeeld Social Work, SJD, Rechten of Bedrijfseconomie), zie FAQ professionele bewindvoerders | Rechtspraak;
  • Aantoonbare ervaring in beschermingsbewind;
  • Kennis van stress sensitieve dienstverlening;
  • Kennis van sociale wet- en regelgeving;
  • Kennis van de sociale kaart van de regio Drechtsteden is een pré;
  • Zeer sterke communicatieve vaardigheden en efficiënt in gespreksvoering.
     

Daarnaast herken jij je in de volgende competenties: Plannen en organiseren, integer, vasthoudend, accuraat, inlevingsvermogen, stressbestendig en flexibel.

Wat bieden we jou?

Een baan met betekenis én afwisseling: geen dag is hetzelfde. Je komt terecht in een betrokken team waar we samenwerken met hart voor de cliënt.  Een functie voor 24-27 uur per week. We bieden je volop ruimte om jezelf te ontwikkelen, een aantrekkelijk salaris, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Kortom: een fijne werkomgeving waar jij het verschil kunt maken!

  • Een bruto maandsalaris van maximaal €4.811,- op basis van een 36-urige werkweek (Schaal 09, Cao Gemeenten), afhankelijk van opleiding, kennis & ervaring;  
  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met de intentie tot een vast dienstverband;    
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Dit komt boven op je maandsalaris. Je kunt ervoor kiezen om dit uit te laten betalen of in te zetten voor bijvoorbeeld het kopen van extra verlofdagen, de contributie van je sportvereniging (tot €400,-), de aanschaf van elektrische vervoersmiddelen of de verduurzaming van je huis; 
  • Een uitgebreid introductieprogramma en de ruimte en stimulans om jezelf continu te blijven ontwikkelen. 

Meer weten? Bekijk hier al onze aanvullende arbeidsvoorwaarden   

Solliciteren of meer weten?

Wil je een maatschappelijk relevante baan en een verschil maken voor onze samenleving? Wacht dan niet te lang met reageren en solliciteer via onderstaande sollicitatiebutton,

Voor meer informatie kun je contact opnemen met werving & selectie via 078-7708030 of verantwoordelijk adviseur Kelly van Oosten, bereikbaar op 06-39621495. Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Daniëlle Jansen op 06-36499138.

Iedereen die bij de gemeente komt werken moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) hebben. Dit geldt zowel voor medewerkers in vast dienstverband als voor stagiairs en uitzend- en inhuurkrachten. Deze kosten vergoeden wij. 

Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Sollicitatieprocedure

Ontvangst­bevestiging

Eerste reactie

Kennismakings­gesprek

2e gesprek

Arbeids­overeenkomst