Spring naar inhoud

Werken bij Dordrecht

Dordrecht: Er gaat een stad voor je open.

Managementassistent Griffie Dordrecht

Jij wilt als managementassistent werken in het hart van de griffie. Jij bent een proactieve ondersteuner en zoekt een functie waarin jij het verschil kan maken. Wij zien jouw sollicitatie graag tegemoet.

De Griffie: werken in het hart van de democratie! De Griffie is een professioneel en enthousiast team in de ondersteuning van de gemeenteraad van Dordrecht. De griffie ondersteunt de Dordtse raadsleden op veel vlakken. Van het verzorgen van de vergaderstukken tot het uitvoeren van raadscommunicatie, van advies op inhoud en proces tot het organiseren van werkbezoeken en bijeenkomsten en zo nog veel meer. 
 

Wat ga je doen?

Als managementassistent Griffie heb je bij ons een centrale plek in het hart van de griffie. Jouw uitdaging is om te zorgen voor kwalitatieve ondersteuning aan ons team en daarmee de raad.

Jij bent de managementassistent voor de griffier en voert het secretariaat van het Presidium (overleg van onze burgemeester met alle fractievoorzitters uit de gemeenteraad). Daarnaast verzorg jij de brede ondersteuning van onze griffie. De griffier zelf krijgt van jou ondersteuning, onder meer met telefoon en agendabeheer. Het Presidium ondersteun je in de voorbereiding en afwikkeling van de vergaderingen. Je werkt in en met ons raadsinformatiesysteem (RIS), denk bijvoorbeeld aan het publiceren van de agenda en bijbehorende documenten voor vergaderingen.

De brede ondersteuning van de griffie is bij ons ook echt heel breed. Het ene moment organiseer je het jaarlijkse nieuwjaarseten en de zomer BBQ van onze raad, het volgende moment ondersteun je bij communicatie-activiteiten (bijv. bij de verkiezingscampagne), codeer je de facturen of help je één van de commissiesecretarissen in ons RIS. Dat is nog niet alles, want als managementassistent griffie ga je onder meer ook aan de slag met het:
 

  • beheren van de raadsgriffiemailbox. Jij zorgt ervoor dat de mails op de juiste plaats komen en geeft zo mogelijk zelf adequaat en tijdig antwoord.
  • ontvangen van onze gasten.
  • reserveren van vergaderzalen.
  • maken en bijhouden van mailgroepen en adressenbestanden.
  • bijhouden van voorraden, bestellingen en representatiespullen.
  • bijhouden van nevenactiviteiten van raadsleden.
  • verzorgen postafhandeling en kluisstukken.

Wat neem je mee?

  • afgeronde mbo-4 opleiding voor managementassistent, met mbo+ werk- en denkniveau.
  • minimaal 3 jaar gerichte werkervaring in een soortgelijke functie.
  • uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • werkdagen zijn van maandag tot en met donderdag.

Jij bent proactief, initiatiefrijk, een aanpakker en beschikt over een goed ontwikkeld gevoel voor het stellen van prioriteiten en planning. Je bent klant- en servicegericht en je maakt jezelf softwarepakketten op de computer snel eigen. Je vindt het zelfs leuk om je hierin vast te bijten. Geen dag is hetzelfde, dus je bent flexibel in je manier van werken en vindt het geen probleem om ook af en toe in de avonduren te werken. Het gevoelige karakter van het werk vraagt van jou zowel grote nauwkeurigheid als betrouwbaarheid in het omgaan met vertrouwelijke informatie.

In deze functie heb je veel verschillende contacten. Vandaar dat wij van jou vragen dat je gericht bent op een fijne samenwerking met collega's en raadsleden vlot in de omgang. Dat jij interesse en/ of affiniteit hebt met de lokale politiek is voor ons een pluspunt.
 

Waar kom je te werken?

De Griffie is een afdeling in het hart van de organisatie met 13 medewerkers. Enthousiaste, goed opgeleide professionals en unieke persoonlijkheden. We werken hard en met veel plezier en passie voor onze raad en stad. Eén stap op onze afdeling binnen het Stadskantoor is genoeg om de bijzondere sfeer binnen de Griffie te ervaren. De hectiek is groot en geen dag is hetzelfde. Er is sprake van een enthousiast en saamhorig team.

Kenmerkend is onze vijf wekelijkse vergadercyclus met vergaderingen van vier raadscommissies en de gemeenteraad. Daarnaast wordt met name op projectbasis gewerkt aan het door ontwikkelen van de (ondersteuning) van onze raad en werken we samen binnen de Drechtsteden. Zowel met de talenten van onze medewerkers als met onze dienstverlening streven we naar de top. Ook voor de komende jaren zetten we in op verdere professionalisering en vernieuwing.
 
Wie zijn wij?
Dordrecht. Niet zomaar een stad. Een eiland. Een stad met verborgen kwaliteiten. Een stad waar bijzondere dingen gebeuren. Maar waarover Dordtenaren niet opscheppen. Een stad waarvoor je moeite moet doen. Om te zien wat er is en te weten wat er allemaal kan. Voor wie dat ziet en voor wie dat weet, is Dordrecht een inspirerende stad.

In Dordrecht zetten we medewerkers in op hun talenten. Dat maakt energie los, energie die we kunnen inzetten om de ambities van de stad waar te maken.
 

Wat bieden we jou?

Jouw werk is meer dan alleen een salaris. Daar zetten wij graag goede arbeidsvoorwaarden tegenover:

  • in eerste instantie een dienstverband voor één jaar voor 28 uur per week. Bevalt het van beide kanten? Dan bieden we je daarna een vast dienstverband aan.
  • een salaris van maximaal € 3.591,- (salarisschaal 8, cao gemeenten) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring.
  • mooie, complexe en afwisselende werkzaamheden en een plek in een collegiaal, divers team waarbinnen iedereen zijn identiteit en eigenheid behoudt.
  • een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw IKB budget (inclusief vakantietoelage en eindejaarsuitkering) besteedt.
  • opbouw keuzepensioen via ABP.
  • een tegemoetkoming voor gemaakte reiskosten.

Wij investeren in opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Wij zorgen er samen met jou voor dat jouw talent optimaal benut wordt, zodat je het beste uit jezelf gaat halen!
 

Solliciteren of meer weten?

Fijn dat je de tijd hebt genomen om deze vacaturetekst helemaal te lezen. Dat betekent misschien wel dat je wilt solliciteren. Wil je meer weten over de functie of heb je vragen? Schroom niet om contact op te nemen met Anneloes Wepster, griffier, via 06-10932688.

Wil je solliciteren? Daar zijn we blij mee! Vul het digitale formulier in en solliciteer met een motivatiebrief en recent cv. Wij zien je sollicitatie met interesse tegemoet!

De 1e gespreksronde staat gepland op 7 oktober 2021. De 2e gespreksronde staat gepland op 14 oktober 2021. 

 

Vacaturenummer85121
Aantal uur per week28
OrganisatieonderdeelGemeente Dordrecht
Reageer voor30-09-2021